Grupa Polsat Plus rozwija internetowe portale tematyczne, które wykorzystują unikalne treści produkowane przez kanały telewizyjne oraz powołane do tego redakcje i inwestuje w nowe.
Pośród zbudowanych przez Grupę Polsat Plus portali najistotniejszą rolę odgrywają serwisy PolsatNews.pl i PolsatSport.pl. Z kolei nabyta w lipcu 2020 r. grupa Interia.pl jest czołowym graczem na polskim rynku mediów online. Portal internetowy Interia.pl jest jednym z trzech największych portali horyzontalnych w Polsce, dociera do 42 proc. polskich internautów. Udostępnia on indywidualnym użytkownikom bogaty wybór najlepszej jakości serwisów informacyjnych, rozrywkowych, społecznościowych i komunikacyjnych. W skład grupy Interia. pl wchodzi również szereg pozadomenowych witryn tematycznych, m.in. Pomponik.pl, Smaker. pl i Deccoria.pl, a także jeden z pierwszych serwisów pocztowych w kraju, z którego regularnie korzysta około 2,7 mln użytkowników. Serwis Pogoda.Interia.pl znajduje się w czołówce wśród internetowych serwisów pogodowych w Polsce. Według badania Mediapanelu w czwartym kwartale 2022 r. średniomiesięczna liczba użytkowników stron grupy mediowej Polsat-Interia przekroczyła 21 mln, a średniomiesięczna liczba odsłon stron internetowych i aplikacji wyniosła ponad 2,0 mld. Według badania Mediapanelu w lipcu br. domena Interia. pl (Grupa Polsat Plus) zanotowała 16,25 mln użytkowników i 49,44 proc. zasięgu. Wyprzedziła nieznacznie Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska), który odwiedziło 16,24 mln internautów, co dało 49,43 proc. zasięgu. Interia podkreśla, że pierwszy raz od startu udało się wyprzedzić w tej statystyce Onet. Ostatnio Grupa Polsat Plus została większościowym udziałowcem spółek do których należą serwis naEkranie.pl oraz kanały telewizyjne 4FUN.TV, 4FUN Kids i 4FUN Dance. Spółki zawarły jednocześnie wieloletnią umowę inwestycyjną, na mocy której wspólnie będą rozwijać dotychczasowe biznesy 4FUN i naEkranie. pl. Na czele obu spółek w randze prezesa zarządu pozostaje Mateusz Górecki.
– Cieszymy się, że naEkranie.pl i kanały 4FUN dołączają do naszej grupy. Nabycie udziałów w 4FUN i naEkranie.pl traktujemy jako długoterminową inwestycję. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszemu aktywnemu wsparciu i zaangażowaniu pozycja i znaczenie obu marek będą dynamicznie rosły – komentuje Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat.
NaEkranie.pl to serwis internetowy o tematyce popkulturowej, piszący o filmach, serialach, książkach, komiksach i grach, a także o technologiach. Co miesiąc przyciąga na swoje łamy minimum 2 mln czytelników, generujących ponad 20 mln odsłon. 4FUN.TV jest obecny na rynku telewizyjnym od 14 lutego 2004 r., za rok świętować będzie 20-lecie nadawania. To muzyczny kanał telewizyjny nadający muzykę rozrywkową, od lat charakteryzujący się, poza emisją teledysków, także bardzo mocną interakcją z widzami. 4FUN Dance jest obecny na rynku telewizyjnym od 27 września 2011 r. (startował pod nazwą TV Disco). To kanał z polską muzyką taneczną – disco polo i dance. 4FUN Kids to najmłodsze dziecko w rodzinie 4FUN – muzyczno-edukacyjny i interaktywny kanał dla dzieci. Swoją premierę miał 1 września 2020 r.
© 2024 InfoMarket