Jak wynika z najnowszego raportu „Customer Journey 2023. Poszukiwanie i zakup produktów online”, przygotowanego przez agencję badawczą Minds&Roses przy współpracy z Allegro, Polacy kupujący online coraz rozważniej podchodzą do zakupów.
Już co trzecia osoba podczas zakupów w Internecie poszukuje równowagi między odpowiednią jakością a atrakcyjną ceną, porównuje oferty w różnych miejscach i jest w stanie świadomie wybrać moment zakupu produktu. Między innymi takie działania wpisują się w koncepcję smart shoppingu i pokazują dojrzałość konsumentów. Są również odpowiedzią na postępującą inflację. Smart shopper preferuje jak najszybsze przejście od zaistnienia potrzeby zakupowej do momentu samego zakupu. Mówiąc o smart shoppingu, warto spojrzeć na dane z raportu „Customer Journey 2023. Poszukiwanie i zakup produktów online”:
– Od około roku średnie podwyżki wynagrodzeń na polskim rynku pracy mają niższą wartość od średniego wzrostu cen towarów i usług. Tym samym spada nasz realny dochód. Większość polskich rodzin odczuwa skutki inflacji, jednak nie widzimy oznak typowego kryzysu gospodarczego. Bezrobocie jest znikome, odsetek Polaków aktywnych zawodowo rekordowo wysoki, a wiele firm zgłasza wakaty. Głównym problemem staje się zatem nie brak środków do życia, a opłacenie z posiadanego budżetu miesięcznych wydatków i zobowiązań, w tym rosnących rat kredytów – tłumaczy Jacek Grzeszak, ekonomista, analityk danych, ekspert w Minds&Roses.
Pełny raport jest dostępny do pobrania po zeskanowaniu kodu QR.
© 2024 InfoMarket